Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Leśnego jest organem kierującym działalnością Towarzystwa na obszarze działalności Oddziału w okresie między Walnymi Zebraniami Członków. Zarząd działa na podstawie statutu Towarzystwa oraz Ramowego Regulaminu Zarządu Oddziału PTL.
Skład Zarządu Oddziału PTL w Krośnie (2023-2027):
- Przewodniczący: Eryk Maziarski
- Zastępca przewodniczącego: Bartłomiej Peret
- Sekretarz: Janusz Dejniak
- Skarbnik: Iwona Czerwień
- Członek Zarządu: Marek Bajda
- Członek Zarządu: Wojciech Cieślik
- Członek Zarządu: Renata Imbierowicz
- Członek Zarządu: Marek Marecki
- Członek Zarządu: Edward Marszałałek
- Członek Zarządu: Mariusz Rydzik
- Członek Zarządu: Marek Szczur
- Członek Zarządu: Dariusz Zaletański
Do Kompetencji Zarządu Oddziału należy:
- Realizowanie zadań Towarzystwa zgodnie z uchwałami władz Towarzystwa i Walnego Zebrania.
- Reprezentowanie Oddziału na zewnątrz.
- Przyjmowanie nowych członków, w tym członków wspierających.
- Wnioskowanie do Sądu Koleżeńskiego o wydanie orzeczenia o wykluczeniu z Towarzystwa w przypadkach, o których mowa w §17 ust. 1 i 2 – a następnie wykonywanie orzeczenia Sądu Koleżeńskiego.
- Podejmowanie decyzji o skreśleniu z listy członków Towarzystwa.
- Zgłaszanie do Zarządu Głównego wniosków w sprawie nadania godności członka honorowego i odznak honorowych.
- Sporządzanie planów pracy oraz planów i sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności Oddziału.
- Zwoływanie Walnych Zebrań.
- Tworzenie bądź likwidacja Kół i nadzorowanie ich pracy.
- Zarządzanie majątkiem Oddziału, w tym zaciąganie zobowiązań i nabywanie praw zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania, z wyłączeniem spraw zwykłego zarządu , tj. o wartości prawa lub zobowiązania jednorazowo nie przekraczającego kwoty określonej aktualną uchwałą Walnego Zebrania.
Komisja rewizyjna Oddziału PTL w Krośnie (2023-2027):
- Przewodniczący: Tomasz Masłowski
- Zastępca przewodniczącego: Tomasz Steliga
- Członek: Beata Okoczuk
- Członek: Adam Mendrala
- Członek: Artur Paczkowski
- Członek: Witold Wrzask
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- Kontrola całokształtu działalności Oddziału co najmniej raz w roku ze szczególnym uwzględnieniem spraw finansowych.
- Zgłaszanie na posiedzeniu Zarządu uwag i wniosków w sprawie działalności Oddziału.
- Kontrola opłacania składek członkowskich.
- Składanie na Walnym Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności i jej wyników, uwag do sprawozdań Zarządu Oddziału oraz wniosków w sprawie udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi.